"Alltid där barn dör blir sten och stjärna och så många drömmar hemlösa"

Idag kan jag inte låta bli att fundera över fallet Sten Erik Eriksson. En av sveriges farligste pedofiler som igår rymde från sluten psykiatrisk vård på st Görans sjukhus i sthlm. Det sista jag gjorde igår kväll va att dubelkolla alla dörrar, man kan ju aldrig veta! Dock stod det i en intervju att han sagt att han aldrig lämnar stockholm. Han är ju tydligen intresserad av småpojkar men jag kan inte rå för att jag blir paranoid. Och med all rätt, för det finns så många idioter där ute. Dom fann honom i Charlottenberg, ca2 mil från där vi bor.... Det är ju f-n helt otroligt!
I vilket fall undrar man ju, vad det är som gör att en person blir ett sådant monster. Hur skapas det? Och det är tydligen samma svar där, som hos så många andra sjuka/onda(?) människor. Ett led av monster som skapar monster, det värsta är att hela ledet inte sitter bakom lås och bom. Och vad gör dom för att få bort detta beteende? Tydligen finns tvångssterelisering och kemisk kastrering med bland de olika behandlingarna som han fått. Men tydligen hade han fått 175000kr i skadestånd från staten några år senare. Dom ansåg tydligen att det var viktigt att han fick dom pengarna. Som ursäkt för att ha stereliserat en pedofil och mördare. Jag hoppas att den 8åriga pojkens familj fick lika mycket. Men förmodligen inte om vårt rättssystem fungerar som det brukar.  Punkt.






Kommentarer
Postat av: Kartograf

Det är ca 4 mil till CP-berg!

2010-08-19 @ 12:28:27
Postat av: Emma

sedär! Ja, fortfarande för nära! Tänkte väl att det va mer än 2mil, det var en vild gissning.

2010-08-19 @ 20:47:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0