"Älska mej mest när jag förtjänar det minst, för då behöver jag det mest"

Japp..
Idag har jag inte fått något gjort. Att äta och sova verkar va det vi hinner med just nu. Och en liten lunchpromenad med Pasha. Jag lyckades faktiskt få in 45min motion också. Och så har jag läst ut boken + börjat på en ny. När jag tänker efter så har jag fått liite gjort ändå. Imorgon kommer mamma o pappa hit och passar Isa så att vi kan städa ordentligt i källaren(och resten av huset). Inte så fräscht efter allt avloppsvatten=/. Ska bli gott. Det är faktiskt första gången nån kan passa henne "helt" eftersom jag slutade amma för en vecka sen.
Boken jag nu börjat läsa är "Dyngkåt och hur helig som helst" av Mia Skäringer. Den verkar också vara en sån där bok som man inte riktigt kan släppa utan har ett riktigt sug efter(Va bra förresten, då kanske den ersätter mitt godissug=)).

Idag har vi sålt en duschdörr och jag ska faktiskt lägga ut lite mer kläder på Tradera. Trots att man får väldigt lite  pengar och det är mest arbete. Men vissa saker får man ganska bra för och när det gäller polarn o pyret kläder så är det riktigt bra andrahandvärde på det. Så jag ska lägga ut typ fyra såna plagg.. Sen har Dan lagt ut ganska mycket grejer på blocket. Ska lägga ut lite saker där också. Just nu är jag inne i en sån period där jag skulle kunna ha tre par jeans, några toppar, underkläder och inga prylar. Det är mest jobbigt tycker jag. Så min gamla dröm om en herrgård full i prylar är som bortblåst. Men det går nog över, bara vi får bort allt onödigt som vi har.

Igår somnade Isa kl.18, sov till kl.22 då jag väckte henne och gav henne välling, sen sov hon till kl.05 åt välling och lekte i typ 30min och sen sov hon till kl.10... Helt otroligt!

Tränade 30min på crosstrainern idag. 90 situps och 10 armhävningar. Snart dags för nya kort och mått tror jag.. Men tror inte att det har hänt särskilt mycket. Får skylla mej själv eftersom jag äter så mycket godis=). I december åt jag ca 5kg marabou själv-minst! Och sen gjorde jag dessutom chokladtryffel... Ja, Anna Skipper skulle nog dö om hon såg min december-diet, Fredrik Paulùn och alla andra kostrådgivare oxå... Men så illa är det inte nu, men jag har såå kass självdiciplin. Här finns det ju alltid godis pga en annan godisgris... Och då är det kört för mej=/.



Kommentarer
Postat av: Sofi

Vilken tur att du har en så litterär(säger man så?) syster som du kan låna böcker av:)

2010-08-20 @ 08:31:48
Postat av: Emma

Ja, jag säger då det!(eller shopaholic som förhandlar sig??)

2010-08-20 @ 10:20:38
Postat av: sofi

skulle jag aldrig tro

2010-08-22 @ 22:06:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0