"Att leva är inte tillräckligt. Solsken, frihet och en liten blomma måste man också ha!"

Jag vet att jag gnäller. Men idag har det varit en riktig skitdag! Jag borde inte gnälla, jag vet det. För jag har det bra. Jätte bra. Men det va så mycket jag kände att jag behövde göra idag. Jag är en såndär person som vill ha kontroll. Jag vill tex gärna ha det rent omkring mej. Väldigt rent. Och att varje sak ska ha sin plats. Men så är det inte i detta hus. Många skulle säkert tycka att det är städat, rent och prydligt. Medans vissa tycker tvärsom. Men iaf, jag springer omkring och försöker göra allt det där som jag gjorde innan jag blev mamma... Så idag skurade jag, gick med hunden, diskade, tvättade fyra maskiner, plockade i alla miljarder saker som ligger överallt, gick ut med soprna, städade badrummet och toaletten... Isa gnällde igenom alltihop... Och Pasha ville också gärna ha lite uppmärksamhet... Iaf så satte jag mej vid datorn och skulle kolla ett mail. Isa började gråta.. Mailet va från en från tradera som jag hade skickat fel klänning till... Vilket innebär att jag har skickat fel till minst två. Vilket innebär att jag har gått minus än en gång på mina tradera affärer... Samtidigt som jag läste mailet, ringer Dan och undrar vad han ska handla. Jag skriker nåt i stil med "Har en unge som gråter och traderafolk som jag skickat fel till, RING MEJ INTE!!!!!" Ringer Lisa och säger att dom inte kan komma på den planerade middagen på kvällen för att allt är kaos... Sen avlyssnar jag två meddelanden på mobilsvar, som jag tolkar som jag vill, alltså jätte negativt och världen rasar samman! Det slutar med en gråtande mor och dotter.... Vilket kaos..
Så det jag har lärt mej idag är:
1. Tvätten kan vänta
2. disken kan vänta
3. allt kan vänta förutom mina nära och kära

..och det blev förresten middag med Lisa och Daniel på kvällen ändå. Som tur är! För det va jätte trevligt och Isa hade inte alltför ont i tänderna tror jag. Och hon somnade själv för allra första gången! Det va gött o prata med nån annan än Dan(förlåt!) och nån som är äldre än 6månader ett litet tag.=) Sen att vi mest pratade om barnafödsel och barn, det gör inget tycker jag!

puss o kram!



Kommentarer
Postat av: MariS

de du skriver känns lätt igen, stressar sej igenom dagen o inget verkar hända.. Men jag tycker iaf att du gör ett bra jobb :)

2010-08-13 @ 23:12:28
Postat av: Emma

ja det verkar va ett vanlig fenomen=). VI gör ju ett bra jobb och framförallt ett VIKTIGT=)

2010-08-15 @ 20:42:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0