"Ingen är så blind, som den som inte vill se"

Sooo true.
Hektisk natt. Hektisk morgon.. Vaknade första gången vid 3 och va i princip vaken till 5... Att vakna av hysteriskt gråt är inte kul. Att vakna av gnäll är jobbigt, men att vakna av gråt skapar alltid nån slags direkt panik över att något är fel. Isa va nog mest trött och sliten. Vi har åkt bil kors o tvärs i över en vecka. Igår kväll va vi i Karlstad, stressade i och ur bilen från klockan 16-20. Så det var självförvållat. Men nu har hon iallafall höstoverall, vinter/höstmössa, stickad tröja, benvärmare(jag kunde inte låta bli), fleecetossor, vantar och mockasiner(fick gratis, säkert jättebra) så nu ska hon väl klara sig ett tag. Får se om polarn o pyret är så bra som dom säger. Trots att jag älskar att shoppa så måste jag säga att jag handlar inte så mycket åt henne annars. Hon har fått så mycket så jag anser att det är viktigare med sparande till henne. Så hon kan få det hon vill ha när hon blir äldre. Självklart inte allt hon vill ha, jag avskyr bortskämda ungar. Alltså när dom är sådär grisigt bortskämda och har allt man kan köpa och det ordet dom lärde sig typ först va "MIN" och vägrar dela med sig och låna ut saker till sina kompisar. Krääks på det. Fy skäms föräldrar!
Köpte även en matberedare som man måste ha när man är sådär ambitiös som jag är ;) och gör all barnmat själv. Jag kan verkligen inte köpa den där barnmaten som bara heter olika saker och alla luktar precis likadant. Inte så mycket tillsatser iallafall men, nej, jag köper den bara när jag åker bort. Typ jättelångt=). Sen så blir det billigare, det är också viktigt. Och inte lika många glasburkar som förstör miljön. Många plusgrejer med egen barnmat. Men man ska ju som sagt inte göra det om man inte hinner. Men jag har ju bara en unge och en hund. Och hunden får nöja sig med krav-märkt=D, haha! Har dock övervägt att göra egen hundmat också, för att han fått två allergiska reaktioner. Men jag hinner faktiskt inte det nu.
Sen köpte vi ett litet skåp till x-box,  förstärkare och all ful skit. För att det inte ska synas och för att inte Isa ska tugga på sladdar och dra i allt när hon lär sig gå. Nu har man ju upptäckt vad fort tiden går så jag är rädd att jag inte ska hinna med. Nu ålar hon ju iväg fort som tusan.
För övrigt vill jag verkligen ha ett nytt hus. Ett hus som Isa har ett såpass stort rum så hon får plats med alla tavlor och ramar som hon fick när hon döptes. Och så åtminstone spjälsängen får plats den dagen hon flyttar ut ur vårat sovrum. Det är ju verkligen ett lyxproblem, endel bor på gatan. Men drömma får man=).
Vill förresten tacka alla snälla för att ni kommer fram/skickar till mej och tycker att bloggen är bra. Den är ju inte direkt flashig, bara mina tankar. Men det är väldigt trevligt med feedback=).

Nej nu ska jag borsta tänderna, klockan är ju bara 13.30... Hahaha! Fräscht va!?

Snyggot=)

Btw... 30min crosstrainer, 90situps och 20armhävningar... Duktiga duktiga jag=). Och några chips på det!=P






Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag är lessen Emma men "MIN" kommer förmodligen vara ett av dom allra första orden hon säger... Det ingår! =) (men det går över på de allra flesta åxå!)

2010-08-31 @ 14:57:15
Postat av: Emma

Ja, men det finns ju gränser.. Nu menar jag alltså inte de naturliga faserna utan de fallen där det aldrig går över och där föräldrarna inte gör något för att det ska gå över heller.

2010-08-31 @ 20:26:25
Postat av: Jenny

ja du emma.. MIN fasen går nog alla igenom. men jag tror det går över vid 3 års åldern för Emmy har lugnat sig med det, men ett tag var det bara MITT MITT.. =) såååå Jag ska påminna dig om ett år ungefär när Isa inte vill låna ut leksaker haha.. =) nej då. Tror vi tar en spa dag i oktober kanske i stället?? passar det dig bättre?? Kram

2010-09-01 @ 17:16:42
Postat av: Emma

Haha! Ja, det är bra Jenny! Kom ihåg att påminna mej=). Oktober blir jätte mycket bättre=)

2010-09-01 @ 21:11:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0