"Jag tänker, alltså finns jag till"

Ensam hemma! För första gången på 6månader är jag helt ensam hemma! Gud vad konstigt, men gud va gött! Självklart är jag orolig att nåt ska hända, men det är väl min överdrivna modersinstinkt...

Idag  blev det 30min på crosstrainern+ 60situps. Bra! Man kan ju tycka att det är lite klent då det finns många muskelgrupper som behöver tränas upp. Men jag måste se till att konsekvent fortsätta med detta även när jag har börjat jobba. Eftersom jag pendlar ca 1 1/2 timme(2timmar på vintern) per dag när jag jobbar så får inte träningen ta för lång tid. För med allt annat som ska göras på morgonen så kommer jag tex inte hinna dra iväg till gymmet. Jag skulle gärna vilja, men både hund och barn tar tid. Och tiden med dom får jag inte igen. Har många gånger önskat mej ett gym som har öppet dygnet runt. Gud va bra det hade varit! Eller varför kan dom inte öppna kl.06 och stänga kl.23-24 åtminstone. Det är ju då vi mammor har våran egentid och jag som jobbar kväll är inte hemma förrän kl.21. Mer gym åt folket!=)

Förresten funderar jag lite på att läsa om "vardagsfemenism". Men jag vet inte om jag vågar. Risken är ju att jag blir ännu mer irriterad på hur orättvist mycket fortfarande är år ..2010!

Idag börjar jag ta tag i maten och (gud mej bevare) godiset. Livet är inte lika lyckligt utan choklad. Och med den inställningen kommer jag komma långt....?
Jag vill ha ett nytt hus..

kraaam på rä!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0