"jag tror för att kunna komma till vetande"

Idag hade Dan sin första och enda semesterdag. Det har regnat hela dagen. Han fick börja med att dammsuga.. Sen åkte vi till karlstad bara för att vi skulle göra något. Hela familjen, Jag, Dan, Isa och Pasha. Vi fikade på Waynes Coffee(250:- gick det på!!!wtf!) och kollade lite i affärer. Jag köpte ett par jeans och en klänning. Dan köpte en babyphone, haha!

För övrigt så är det hamnfestivalen här i Arvika. Jag ville egentligen gå dit men jag tror jag stannar inne tills jag har gjort slingor. Det är jag som ÄR white trash bruden nummer ett för tillfället. Men jag sörjer inte för jag har så mycket att se fram emot denna hösten. Det ska bli så kul att få gå ut och klä upp sig! Och förresten så åkte vi till familjen Kling istället och fick jätte god mat som vanligt. Pasta med kryddig korv, vitlök, timjan mm och pannacotta till efterrätt, yummy! Jag fick även en liten drink så att jag kunde låtsas att jag va med i "sex and the city" ett litet tag(om man bortser från white trash håret och de sunkiga kläderna=)). Tog ett litet kort på en del av fina dukningen som Malin hade gjort, och drinken i bakgrunden såklart.

Nu till ett problem. Nåja, ett litet problem iaf. Idag var jag i en klädaffär(vågar inte skriva vilken för då blir jag väl stämd på allt jag inte äger och har). Personalen stod och pratade med varandra och jag TROR att hon härmade mej när jag frågade en fråga. I vilket fall, samma jäkla tant som är där varje gång jag handlar stod bakom kassan. Serviceminded som jag är, ja, även när det är jag som är kunden. Så hälsar jag ju så trevligt och tackar så mycket och mellan raderna så ber jag nog om ursäkt för att jag finns. Tanten står som vanligt och surar och packar ner byxorna i en påse, medans jag frågar en fråga ang byxorna som jag inte har bestämt mej om jag ska
köpa...  Hon skiter uppenbarligen i vilket och tydligen har ingen av de fyra anställda som står vid kassan nån koll på vad dom har för byxor i butiken. Definitivt inte på våningen nedanför(bara att byxorna va därifrån tydligen...!). Surtanten har inte ens energi nog att öppna munnen och svara och den som slog in i kassan hade gått innan jag ens hann ta upp plånboken.. Jag visar mitt missnöje genom att jävligt långsamt ta upp mitt bonuskort så att hon fick börja om köpet... Jo för jag köpte byxorna, tydligen...
Sånt här gör mej så arg!
av flera anledningar.
Nr.1 Det är hög arbetslöshet just nu, det  finns alltid personer som skulle va glada för det jobbet och göra sitt yttersta för att göra det bra.
Nr.2 Det är inte så jobbigt med ett leende ibland. Det kan göra underverk. Jag brukar tänka som så när jag jobbar; "Jag kanske är den enda som den här personen pratar med idag så nog f-n kan jag kosta på henne/honom ett leende".
Nr.3 Kanske får man inte kassan rakt i näven när man går hem på kvällen. Men nöjda kunder=mycket i kassan=ett företag som går bra= att jag har ett jobb längre.

Nu när jag har gnällt på nån annan så får jag gnälla på mej själv ett tag. Ingen träning idag igen. Och massa socker... Jag försöker få min käre sambo att sluta äta godis och dricka dricka, åtminstone på vardagar. Det är så svårt att låta bli när det ligger överallt. Han skulle fundera på saken tror jag... Kanske skulle vi kunna lägga godispengarna på en resa istället. Det skulle iallfall vara sundare...

Njäej, nu går jag och lägger mej och lyssnar på dunket från hamnen=)
Kraam!






Kommentarer
Postat av: Ulrica Simonsson

Instämmer helt! Man ska verkligen Inte behöva känna att man stör dom! Men förstår känslan, alltför ofta känner man så tyvärr...

2010-08-07 @ 17:43:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0