"Tålamod är konsten att kunna hoppas"

En dag i månaden, eller kanske två. Då äter jag chokladsås med sked. Gissa vad det är för dag?
En ledtråd till. Jag är lika vit i ansiktet som en vampyr, men jag tar inte blod, jag "ger". Hahaha!

Men i vilket fall så har jag tränat på crosstrainern i 30min, gjort 60 situps och 10 armhävningar. Eloge till mej, för jag hade verkligen ont i hela mej och hade tusen andra saker som lätt hade kunnat gå före. Mamma har varit här ett par dagar nu och det är guld värt att ha någon här som pratar med lilla Isa när jag försöker motionera, vika tvätt, laga mat mm. Sen är det alltid skönt att ha mamma i närheten, hon är ju min mamma. =)

Förresten så har jag sålt massa kläder på tradera. Och jag har minst lika mycket kvar som jag ska lägga ut och jag har gett bort det tredubbla. Jag har kommit fram till att när jag började på mitt nuvarande jobb så tappade jag min klädstil helt. Eller åtminstone min egna smak. Vi har ju regler om hur vi får klä oss på jobbet så jag har varit så inrutad i det så att jag har glömt vad jag tycker själv. Nu har dom släppt lite på reglerna och vi får tex ha jeans på oss. Så nu säljer jag alla mina kläder för att börja om från början. Även sånt som jag köpte när jag va gravid och precis innan ryker. Riktigt skönt att rensa i garderoberna faktiskt.

Hade besök av Isas faster och kusin idag. Sen va det ett besök hos min farbror, där vi hämtade min farmor. Kollade igenom deras antikbodar och jag fann en hel massa grejer! Synd bara att jag har ett hus som vi fyllde efter en vecka... Och nu har vi bott här i typ tre år...
Här är iaf adressen till deras hemsida:

http://www.matildasbod.se/

Det är absolut värt ett besök om man letar efter grejer med lite mer personlighet.

bye bye....






Kommentarer
Postat av: Betta´n

Haha, ser ut som hon fiser, med tanke på bubblorna ;)

2010-08-06 @ 08:56:10
URL: http://varldensbastabettan.blogg.se/
Postat av: Emma

Tänk att JAG inte tänkte på DET! Va! Klart som f-n hon har ont i magen efter all den där chokladen... Men du vet; "sörj för din kropp, dock inte som att den vore din själ".=) Och enligt mej så är choklad väldigt bra för själen=) och mindre bra för magen....

2010-08-06 @ 23:34:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0