"utfluget ord kommer aldrig åter"

Sådär ja. Årets semester avklarad. En dag i sommarstugan och en dag i Strömstad. Närmare bestämt tre timmar i Strömstad. Jag orkade inte längre än så. På dåligt humör och vissa personer, en viss grupp av människor har väldigt svårt för att flytta på sig. Dom vill även gärna gå på bredd när man möter dom på trottoaren, gå före i kön när man köper glass mm. Ja, ni får själva lista ut va det är frör grupp av människor. Och alla har vi väl våran egna grupp av människor som vi dömmer. Så kanske finns det inget svar på frågan...

Ingen träning blev det heller...

Ytterligare en sak jag har tänkt på idag och sen jag fick barn är ämnet jämnställdhet. Mormor slog huvudet på spiken idag när hon sa såhär; "Ja, man ser iallafall att det är som förr. Männen sitter vi bordet och väntar på att packningen ska bli packad och att barnen ska bli klara". Och det va så gött att få höra det, rakt ut, av någon annan. Man hör det där gnället om att "är du inte klar snart!?", när man springer omkring som nån slags bläckfisksvirvelvind, klär på sig själv samtidigt som man tänker ut vad man ska packa ner till ungen, vad hon ska ha på sig och hur man bäst placerar allt i bilen, hur ofta hon ska äta och vad, vilket väder det kommer bli(tunna eller tjocka kläder), hur mycket blöjor som kommer behövas, vad hon ska äta innan vi åker, vad jag ska äta..... Ibland känner man sig väldigt otillräcklig och det är då kommentaren "MEN är du inte klar snaart" kommer. Ja då känns det som att man svischar tillbaks 100år då mamman går hemma och tar hand om hemmet och pappan är den som jobbar och försörjer.. Och ibland önskar man att man levde för 100år sen. För nu är man väldigt splittrad. Man ska va mamma, försörjare, kvinna i karriären, snygg, kåt och oslagbar. Och jag kan ärligt säga att jag skulle vilja spy på alltihop, förutom att va mamma.
Låt mej få va mamma och låt mej få vara den jag är.




Kommentarer
Postat av: Monika

Dyngkåt och hur helig som helst! Läs den!



Känner igen det där med " är du klar snart?". Bläckfisk är ordet! Och vi har 4 (känns som 5 ibland) barn! =)



Puss!

2010-08-10 @ 15:07:03
Postat av: Emma

Ja du är grym Monika! Ska läsa den boken då=)

2010-08-10 @ 18:34:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0