"Allt vad ni vill att människorna skall göra för er, det skall ni också göra för dem."

Den gyllene regeln. Den viktigaste regeln..
Fredag den 13:e va en lysande dag. Jag åkte fram och tillbaks en hel dag för att försöka hitta en gymnastikdräkt med 80-tals touch till fruhippan dagen efter. Jag behövde va hemma i någorlunda tid för jag skulle även fixa maten till ca 20personer.Tre timmar efter att jag skulle ha åkt hemåt så kom jag/vi iväg...  Efter sisådär 15min så ser jag en häst längre fram på vägen. Jag kör i 90km/h och inser att jag borde sakta ner.. Släpper bromsen och tänker att hästen måste ju va trafiksäker annars ger man sig inte ut på en sån väg. Ser plötsligt att ryttaren börjar vifta i handen att jag ska saktat ner. Precis när jag kör brevid hästen så börjar den hoppa och jag ser hur den kommer närmare och närmare bilen... Ser riktigt hur baken på hästen är precis vid rutan på passagerarsidan. Jag fortsätter att köra eftersom det nästan var farligare att stanna... Blev iaf jäkligt nervös!
Efter ytterligare några mil så började det regna, det regnade extreeeemt mycket och jag körde i 50km/h på 80-väg...
När vi kom hem så regnade det så att vi inte kunde gå ur bilen. När jag till slut kommer in så försökte jag tända ljuset... men nehej, ingen ström! Dan springer omkring och kollar vad det är för fel. Han springer ner i källaren och ropar "Vi har ett proooblem här". Och japp, så va fallet... 20cm vatten över hela källargolvet. Allt flöt omkring och äntligen fick jag min pool...dock av avloppsvatten.... Så nu har jag svaret; Fredag den 13:e är en otursdag.
Så det va bara att ringa på barnvakt och hjälp med att få ut vattnet, ringde även grannarna eftersom problemet va i kommunens avlopp... Slängde ut massa grejer som vi fick köra till tippen och då fick jag dessutom källardörren i huvudet. Fantastiskt! Vattnet fick vi iallafall bort och maten blev typ klar.. gick och la mej klockan 1 och Isa vaknade 2... sen somnade vi om  när klockan va 3.30...
8.45 14:e va det samling inför fruhippan... Gode gud va trött jag va! Men fruhippan va otroooligt rolig och viktigast av allt så tror jag att fru Kling va mycket nöjd med dagen och kvällen.
Jag va iallafall hemma klockan 3.30 och fick ett lagomt trevligt välkomnande i stil med "varför har du inte ringt?????". Trodde ju att man skulle undvika att ringa hem och tjata när man va ute. Och jag visste ju att hon somnade 21.30 så jag va lugn... men, men... I vilket fall så fick jag gå upp och göra välling första gången 6.30. Back to reality liksom=)

såhär kan man se ut ibland....=)


Kommentarer
Postat av: Ellen - ellastankar.blogg.se

OJ. Ja det verkar som att fredag den 13:e är en otursdag, i alla fall för dig. Här var det en helt vanlig dag. Men jag antar att om det fortsätter regna här hela natten sa kommer vi ocksa snart ha vatten full källaren. Det har regnat nonstop sen klockan elva eller tolv, i förmiddags alltsa!

2010-08-16 @ 00:13:15
URL: http://ellastankar.blogg.se/
Postat av: Emma

Hoppas ni slipper det! Man känner sig ganska liten på jorden när vädret visar sina krafter...=/ Fin blogg du har förresten Ellen, hade inte sett den. Duktig du är som strävar och går ner. Hur många kilon har du gått ner?

2010-08-16 @ 14:42:34
Postat av: Ellen - ellastankar.blogg.se

Det gick bra! Vi klarade oss ;-) Nu bär det snart av mot Irland pa semester, och sedan Sverige =)



Tackar =) Har gatt ned 22,5 kg sen januari, sa jag är pa god väg. Men mer ska det bli ;-)

2010-08-17 @ 15:28:42
URL: http://ellastankar.blogg.se/
Postat av: Emma

Vilken tur! Ha så kul! Och jisses va mycket! Jag har gått ner 16gravidkilon men dom ammades i princip bort så det va inte tack vare mej. Men va duktig du är!

2010-08-17 @ 18:50:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0