Gör det viktiga, inte det brådskande

Nu var det ett tag sen jag skrev. Ska jag va helt ärlig så har jag inte hunnit. Folk säger att man måste prioritera rätt. Men när man inte ens suttit still, när man inte ens hunnit äta vissa dagar. När jag precis satte mej i soffan o sa spontant "oj, undra när jag satt här sist", hur ska jag då kunna prioritera min tid rätt.. Det är ju fullt. Jag har vissa saker innan jul, som jag känner att jag måste göra. Typ lika mycket måste som att skita när man är skitnödig. Ja, jag vet det är jätte töntigt, men så är det.
Nu borde jag också göra massa saker, har en tvätt som ska hängas, fler som ska tvättas, klä på mej borde jag göra för jag går fortfarande runt i pyjamasen kl.20.30 på kvällen.. Men, men. Det blir nog inget mer gjort idag. Har gjort förrät, efterrät, förberett kalkon, handlat, solat och varit ute med hunden. Imorgon vill jag bara sitta o leka med Isa heela dagen. Va ute o gå och bara ta det lugnt. Men det vet jag ju själv, det kommer inte att funka. Men det ska iallfall va bra mycket lugnare än idag och jag ska INTE va helt slut denna nyårsafton.
Jag förstår inte hur folk som har tvillingar överlever. OMG, hur hinner man med sig själv då? Missförstå mej inte, Isa är det bästa som någonsin hänt mej. Det är bara det där med att det bara är 24timmar på ett dygn som irriterar mej. Och varför kan inte båda föräldrarna få gå hemma typ jätte länge. Jo, jo, jo... Jag fattar...
I förrgår kollade vi på "Änglagård". Den va bra. Jag gillar svenska myspys filmer=). Jag är liksom så jäkla Svensson och stolt över det=).



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0