Bästa sättet att spara tid är att använda den

Jag borde skriva här oftare. Förstår inte hur svårt det kan va.. Det är bra för mej att rensa hjärnan. Det blir ju ganska tråkigt att gå hemma varje dag och ibland inte prata med någon. Eller jo, jag brukar trakassera Dan, Sofi, mamma och pappa endel via telefon... Men ni vet hur det blir ändå, man går och funderar och funderar och funderar, sen blir man helt knäpp. Sen börjar man greja med det ena projektet efter det andra och tillslut springer man omkring som en yr höna och tror att pepparkaksdeg, papperssortering och diskning av nappflaskor är det viktigaste i världen... Speciellt jobbigt är det när jag stressar över skitsaker när Isa är gnällig. Det känns som att hon har gråtit i tre dagar. Det spelar ingen roll om jag bär henne hela tiden för då börjar hon åla så jag nästan tappar henne och när jag sätter ner henne så skriker hon som en galning. Jag kan inte gå ur rummet, jag kan inte gå på toa och jag kan inte laga mat... Allt gör jag ju såklart, antingen så bär jag henne samtidigt eller så får hon sitta i sin stol och kolla på mej. Men ärligt talat?! Är det inte kul att leka längre? Hur rolig är jag att kolla på, i mina raggsockor, lortiga tröja och osminkade bleka ansikte... Hujjedamejj! Men hon gillar mej helt tydligt ändå och är väl inne i den där separationsblablablafasen.

Nu är det jul igen då, iallfall snart. Om 16dagar. Det är lite hysteriskt när man har fått barn. Man ska ta julkort, köpa julklappar i mängder och skapa den "perfekta julen". Jag skulle egentligen bara vilja köpa en julklapp till Isa, eller två. En som hon tycker är rolig nu och en som hon gillar om ett tag. Och sätta in pengar på hennes konto. Jag menar, finns det ens plats på jorden för alla dessa leksaker?? Det känns helt galet och om hon nu ska få massa julklappar så är det ju faktiskt bättre att hon får det när hon blir äldre och verkligen kan önska sig något. Jag har försökt tänkt till ang "hennes" önskningar. När hon har lekt klart med sina leksaker funderar jag allvarligt på att skänka allt till välgörenhet. Ang julkorten så är ju det en berättelse i sig. OMG! Dan skulle ta kort på henne i söndags, det va ju lite mildare väder då och jag jobbade så jag kunde inte. Hm... Här kommer några av resultaten. HAHAHAHAHAHA!!!!!



Och sen gjorde vi ett gemensamt försök... Hahahaha!



Jaja, vi kanske inte är några fotografer.. Men vi försökte iallfall! Hahaha! Och vi har "ganska" många roliga kort...

Nä, nu hör jag att Isa börjar vakna så nu ska jag titta lite på teve innan hon är helt vaken.

Ha det bra i kylan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0