"Det finns inga dåliga väder, bara dåliga kläder"

Sådär ja.
Veterinärbesöket avklarat. Självklart haltade han inte när vi kom dit. Självklart gjorde han utfall mot en ledarhund. Till Pashas försvar så får jag säga att alla dofter och all stress i ett väntrum på veterinärstationen gör så att det blir väldigt intensivt. Jag hörde tassarna mot golvet så jag höll honom i kort koppel. Bara att ledarhundens matte va ju blind så hon och veterinären lät hunden gå ganska nära Pasha. Vilket gjorde allt väldigt hysteriskt. Morrande och skällande. Usch, det är så pinsamt. Men konstigt nog så svarade ledarhunden, det ska dom ju inte göra.. Och båda hundarna va kastrerade.. De är väl rasister, Pasha är ju svart och den andra va vit.
När man har den rasen som jag har som går under "gruppen" kamphundar(fast på riktigt grupp 3-terrier) så känner iallafall jag det som att min hund måste vara lite bättre än alla andra hela tiden. När han har morrat åt någon annan hund så vill jag nästan gråta. Det är som att allt bra han gör är som bortblåst. För personen som såg honom i detta ögonblick ser honom bara som en morrande kamphund. I vilket fall är det skönt när man är hos veterinären. Hon sa bara helt enkelt(hon hade ingen kamphund) "såna är mina också, det är lite tråkigt. Svårt att få bort." Sen drog hon i hans ben, kollade ögon och öron och grejade i hans hals... Haha! Inga konstigheter! Jag var ju på en utställning en gång. Domaren vågade inte röra munnen på honom. Konstigt att dömma rasen om man är rädd. Men visserligen så finns det många puckade hundägare.. I vilket fall så kom vi fram till att han måste ha mer aktivering. Jag är väl medveten om det, han har fått för lite tid sen Isa föddes. Det är dags att ta tag i det nu.

Isa var hos sin farfar för första gången idag. Eller, hon har ju självklart varit där förr. Men idag var hon där själv. En timme ungefär, ganska lagom att börja med. Och det gick såklart jätte bra. Hon är så duktig så!

Nu sover både barn och hund. De är utslagna av dagens aktiviteter. Mamman sitter med den nästan svarta chokladen och kaffekoppen. Jag har varit väldigt arg i ett par dagar. Fått sagt ett och annat. Det känns bra. nu är jag lite lugnare. Nåt som jag tycker tar extra mycket på krafterna. Det är inte barn och hund. Det är vissa vuxna som man kan förklara saker för en miljon gånger, som man kan komma överens om något med en miljon gånger. Men nästa dag är det som bortblåst och då får man börja om. Sånt är slitsamt, sånt kan slita mej i tusen bitar. Sånt gör så att jag vill gråta och skrika.

Om ett par timmar blir det en tur till Karlstad. Det ska inhandlas pyjamas, halksockar, vinteroverall, ev. ett underställ, mössa och vantar till Isa. Vi får se vad dom tycker att vi behöver. Har ju hört att det ska bli den kallaste vintern på 100år i år så det gäller väl att ladda med varma kläder.=)

Det blir typ nåt sånt här:

 

 





Det blev följande inköp på karlstadturen:


Och lite halksockar till Isa... Pappi köpte sig en telefon och mammi köpte nya underkläder och tights. Sen åt vi pizza och sprang igenom Ikea på vägen hem. Det blev helt enkelt hektiska 3 timmar. Men vi fick mycket gjort. Dock blev det inget ullunderställ till Isa. Jag tyckte att det kliade så jag vågade inte köpa ett sånt dyrt ifall hon inte tål det. Ska kolla Tradera istället. Och så glömde jag att köpa vantar.. Sen så fann jag ingen snygg förvaring till Isas leksaker. Jag väntar helt enkelt tills jag hittar nåt. Vill egentligen inte ha Ikeas grejer eller plastbackar... Får se om jag hittar nåt. Ångrar att jag inte köpte den fina korgen på hjul från Stuket. Dumt av mej..

Kommentarer
Postat av: Jenny

apprå på detta med morrande.. TÄNK Sigge då, Han är ju om inte annat helt VANSINNIG när han möter andra han hundar.. man får typ gå omvägar för att han är helt okontaktBar och är helt Vansinnig så fort han ser en han hund,och särskild om den andra hunden är större.. haha.. ! så att Pascha någon gång morrar tycker jag bara är ett tecken på att det är en hund, och den har vissa instinkter.. KONSTIGT att vissa människor är så okloka och tror att ett förbud skulle hjälpa.. Nej ett HundKörKort.. är vad som behövs=) eller hur emma.. Animal lovvers som vi är!

2010-10-13 @ 22:05:33
Postat av: Emma

Jag säger då det! Dom är ju hundar, djur! Gillar inte när folk säger att man inte får förmänskliga dom. Men det är ju bara för att jag låtsas att han är min bebis... hahaha! Men i vissa lägen är det nog bra, som sagt, att inse att dom är djur. Och Sigge och Pasha är två balla djur som inte tar nån skit=). Hohohaha! Du förresten! är lite nyfiken på Emmys dagis...=) Jä hör tå mej ang det.

2010-10-13 @ 22:14:42
URL: http://virrevarr.blogg.se/
Postat av: Elise

Tyvärr så hittade jag inte den nu på mässan , men jag ska hålla tummarna att den finns i februari!!

Ha det så gott =)

2010-10-14 @ 21:25:06
URL: http://stuket.se
Postat av: Emma

Ja, jag letar efter nåt liknande... men det verkar helt kört ta mej tusan!

2010-10-14 @ 22:47:15
URL: http://virrevarr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0