"Det är bra med flera hakor om man skulle tappa någon."

Idaghar vi varit på Öpnna förskolan.
Det är såna gånger jag märker vilken hönsmorsa jag är. Och vilka koncentationssvårigheter jag har. Problem nr 1: Klarar inte av när barn slår sig, när dom gråter, när föräldrar lämnar små bebisar i stolar osv utan att sätta fast dom, när folk lämnar sina bebisar och inte tittar på dom hela tiden. Förstår att det är för att jag är 1:a gångs mamma. Men jag har riktigt jobbigt med sånt.
Problem nr2: Jag kan inte sitta i nåt så enkelt som en sångsamling i mer än 5min innan jag börjar fokusera mer på allt annat. Vilka tavlor som sitter på väggen, vad det står på dom, att Isas hår ligger fel, att det är varmt, att min tröja är skrynklig, att jag har ont i ryggen, funderar på när hon ska ha mat, att jag är sugen på kaffe mm... Jaja, det får jag väl leva med.
I vilket fall hade Isa jättekul och hon kröp snabbt som bara den o lekte med leksaker, kollade på alla barn och åt jätte duktigt! Hon fick ett litet nyp i näsan och ett rivmärke av en annan liten krypande bebbe. Hon gråt en skvätt, tôrrgråt lite till och sen va allt bra. Ibland är en liten kram av mammsen det enda som behövs=).
Hon sov två timmar när vi kom hem.

Har skrivit klart berättelsen om hennes födelse också. Äntligen! Det är inte en supermorsagrej utan helt enkelt bara som så att jag gillar att skriva. Man glömmer fortare än vad man tror, iallfall jag. Så renskrivningen får vänta, men nu har jag iallafall mina minnen på papper.
Det är gött när man gör saker som man bara har skjutit på, det är ju inget jobbigt egentligen. Det är ju jobbigare att tänka på alla måsten eller borden. Nu är det bara en anmälan till en kostrådgivarutbildningsutbildning, ett samtal till tandläkaren och veterinären som ska göras. Tänk att det ska vara så svårt, så enkla saker...


Middagsmaten idag bestod av rödspätta och sötpotatismos. Jag är alltid lika nöjd över mej själv när jag lyckats få till en fiskrätt i veckan. Något man lätt glömmer bort annars...



Isa somnade runt kl.19 idag igen och jag hoppas att hon får sova större delen av natten. Självklart är det bra för mej också. Men viktigast är att hon får den djupsömn hon behöver och en fast rutin.

Nu ska jag se på Desperate housewives! Säsongspremiär ikväll och jag är som ett barn på julafton. Tjihoo!

Puss o kraaam

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0