"Det är bara döda fiskar som simmar med strömmen"

Känn på den!

Senaste veckorna(egentligen månaderna...åren?) har gått förbaskat fort. Vill utbrista i "Stannna jorden jag vill kliva av!!!!"(som för övrigt är ett citat ut Snobben, jag är duktig på att lägga viktiga saker på minnet).
Jag har varit sjuk, tjafsat om allt(för högt och för ofta), jobbat och fyllt år... Det har varit mycket i mina tankar och därför blir det stopp i min hjärna och jag orkar inte skriva. Till detta hör också att Isa börjat krypa och dragit ner på sömntimmarna. Det jag vill komma fram till är att tid till bloggandet har det inte funnits. Tyvärr. Och så fort jag börjar skriva så håller jag på och somna. Tyvärr, igen.

Idag har vi iallafall varit på babysim. Man kan ju fråga sig själv om man är totalt dum i huvudet. Slita halvt ihjäl sig för att plaska omkring i en basäng i en halvtimme. Som Isa dessutom inte tyckte va ett dugg kul idag. Först kommer man dit med hjärtat i halsgropen och kan inte sluta tänka på vad man kan ha glömt. Som om det vore en big deal egentligen, huvudsaken är ju att plånboken är med. Allt går att köpa. Dock är det just såna saker som plånboken jag glömmer. Men då finns det alltid någon att låna av. Så vafan, det är ingen big deal(det har inget med hamburgare att göra). Sen ska man in i duschen, bebisarna kryper omkring, river varandra, äter på varandra, kryper över varandra och "slår" varandra. Alla mammor är "lite lätt" svettiga och står apatiska och funderar på vad man ska börja med, "handduk, byta om själv, byta om på bebis, vad ska man ha med in, vad ska man ha med ut, när ska blöjan av, skulle dom smörjas före eller efter eller både och, tänk om hon sovit för lite, tänk om hon ätit för lite, tänk om hon ätit för mycket, hur gick den där sången vi sjöng nu igen, va det nåt jag hade glömt, fan tog jag ut hunden, stängde jag av spisen, neej nu blev jag kissnödig och nej där kissa hon på handduken, jag skulle inte ha tagit av blöjan...!". Ja det är så lugnt och skönt. Sen när man äntligen har duschat och pressat i bebisen i hennes badbyxor och sig själv i baddräkten så ska man i poolen som är 36 grader varm. Eftersvettningarna kommer och vips så är man ren och svettig... Sen är det flyta på mage, rulla, flyta på rygg, simma, sjunga och tjååååff, upp igen! (Det va lugnare på valpkursen...) Sen in i duschen med massa trötta och hungriga bebisar, tvåla in sig själv, tvåla in bebisen, torka, in i omklädningsrummet igen (där ännu mera bebisar är)... Gråt, skrik, svett... Krypande små saker överallt och jag är så glad över att vi hjälps åt.... Tack gode gud för att vi hjälps åt... Ut i cafeterian, upp med gröten. Fort som fan!! Inget gråt, inget gråt, inget gråt....! GRÅT. Gröt klar... Phu.... Mat till bebisen = bebis glad. Äntligen mat och kaffe till mamma... Nej då blir bebisen trött och gråter.... Springer och hämtar bilstol och filt, nämnde jag att det regnade? Kommer tillbaks, det blir inte lugnare... Vi får nog. Alla vid vårt bord får nog, och vi åker hem... Och hon gråter och hon somnar... Och nu vaknade hon. Nämnde jag att vi betalar 900kr för babysimmet? Plus ca 150kr i bensin varje gång... Men hon kommer ääälska vatten. Eller?

För övrigt älskar jag detta ålkrypande, jollergråtskrattande, pussbitande änglamonster mest av allt =).

Tittade mej i spegeln förrut. Håret är frissigt och tunnt, gult och fult. Hyn är sliten och grå och ögonbrynen ihopväxta. Tänderna är gula, naglarna är av. Nagelacket är bortslitet och benen är orakade... För några år sedan började man helgens "kroppsrenovering" redan på måndagen. Det va solarium, benvaxning, besök hos frissan(ögonbryn och huvudhår), naglar, saltborstning av tänderna(ja, det äär sant), insmörjning av diverse bodybutters, spraytan... You name it... Nu består "kroppsrenoveringen" av tandborstning innan frukosten(så slipper jag springa upp igen) och raggardusch. Nej tvi vale, det får bli ändring!

Är det såhär jag kommer sluta??


Kommentarer
Postat av: eej

hej, härlig blogg du har:)

vad gör du?

kram.

2010-09-14 @ 19:20:08
URL: http://powerstyle.blogg.se/
Postat av: Josefin

Så jävla bra skrivet, skrattade länge efteråt. Blev svettig bara av att läsa, nästan tur att man blev sjuk så men inte kunde vara med på simmet!

2010-09-14 @ 22:34:58
URL: http://smolas.blogg.se/
Postat av: Maria

otroligt gött att läsa en ärlig blogg om hur svetten lackar ibland (ibland?..)

läste bloggen imorse och började skratta, visst borstar

man tänderna det första man gör...det kan ju ske imorrn igen

eller om man har riktigt otur i övermorrn..

man försöker hinna med allt och helst lite till, byta i dubbelsängen?

äh va fan den spyfläcken har vi överlevt 3 dagar, låt oss

somna gott på den igen..några dagar.

När man diskuterar om tid och att hinna med saker med dom som inte har barn är det som att

prata med en vägg, vadå det är väl bara att slänga på

ungen lite kläder och ta med hundarna ut,

man vill skrika, bita och banka in i huvudet på dom att NEJ DET ÄR INTE BARA!

bebis ska ha mat, vara bytt och påklädd, ge mej en 45 minuter så okej.

Öronen spetsas och man analyserar hungergnäll? tungiblöjangnäll?

släpper allt för vind och våg, disken springer väl någonstans,

tvätten kanske hänger sig själv, sen en nöjd bebis, och en sliten

skabbig (ja man blir sliten, nagellack..hur sätter man på det?

när borsta jag håret sist..var det i fredags? nej det måste varit...i söndags!)

när man väl hängt tvätten och diskat, det ser någorlunda ut,

ringer mannen och frågar "vad blir det för mat?"

Urkvinnan skriker inombords MEN FÖR FAN GUBBJÄVEL GÖR DIN EGNA MAT medans den slitna mamma säger "jag vet inte, vad vill du ha"

Hur gör ni andra mammor? delar ni allt 50/50 eller intalar ni andra (och dig själv) att ni bara går hemma och

kan lika gärna göra allt?

2010-09-15 @ 22:19:26
Postat av: Emma

Jag är nog urkvinnan=). Som skriker det förstnämnda. Dock borde jag inte, för det tar bara mer på krafterna. =) Kul att du gillar bloggen och att du ser att den är ärlig=). Kraam

2010-09-16 @ 12:23:32
URL: http://virrevarr.blogg.se/
Postat av: Kassandra

Hoppas inte att du kommer sluta så :) xD

2010-09-28 @ 16:59:52
URL: http://kaassssyy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0