stress är den moderna formen av självmord

Idag känns kvällen väldigt lång. Annars brukar det va fullt upp med allt. Men idag försökte jag "jobba ikapp" lite. Va på öppna förskolan på förmiddagen. Det är en lyx här i Arvika, att det är öppet fem dagar i veckan 9.30-12.30. Gå upp, åka dit(ja ÅKA, jag är lat), fika prata med vuxna människor(behövs ibland), Isa leker, sen sjunger vi, fikar och sen hem och då soover hon i tre timmar. Och det är jätte skönt, både för mej och henne. Det är en win-win situation. Hon får leka och umgås med andra barn och sen får jag städa, fixa, laga mat och tänka. Bråååå! Men snart behöver jag ge mej själv en veckas dataförbud. Det är såå mycket tid som man sitter vid datorn som är så onödig. Lite som när man skolkade från skolan(inte för att jag gjorde det men...), man låg och kollade på repriser av serier som man redan hade sett och "Ricki Lake", herregud.. Jag blir trött och får huvudvärk av blotta tanken.

Sen så har jag gjort dåliga affärer idag också. Skulle sälja konsertbiljetter till ikväll och började bli stressad, den va i göteborg.. Och som sagt, IKVÄLL.... Men i vilket fall så fick jag en köpare.. Men skickar först fel biljetter! Japp, via mailen.. Biljetter som Dan och en kompis ska ha. Jag har sån ångest så jag kommer inte kunna slappna av förän jag vet att hon inte har blåst mej... Fy... Skyller på stress, alltid stress.. Alltid..

Go natt!

Förresten! Alexandra Pascalidou svarade precis Jessica Allmenäs så förbaskat bra i Let´s dance.
Jessica: Du kan säga så otroligt mycket utan att andas. Fantastiskt!
Alexandra: Jag andas genom näsan...?!

Hahahaha! Så bra svarat!(ja, jag har oxå hört frågan ett antal gånger)

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag skulle ha väldigt många timmar till övers om det inte vore för datorn! Men så MÅSTE man in och kolla viktiga saker och då bara råkar man kolla allt annat också. Det kan ta några timmar det där....

2011-02-26 @ 14:11:42
URL: http://jolinsinredning.blogspot.com
Postat av: SAn

SÅ sant! Stress är som ett långsamt sätt att ta död på sig själv. Vi måste börja slappna av mer! Hoppas du vilar lite då och då.. :).

2011-04-05 @ 19:31:26
URL: http://runsanrun.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0