Av en hunds vänlighet kan man lära sig hur människan borde vara

Idag va det dags för Isas 1 års vaccin. På självaste alla hjärtans dag. Diskuterade även hur vi ska kunna lösa detta med hennes sömnproblem och kom fram till att Dan ska lägga henne varje kväll i en månad. Vi har nog kommit in i en ond cirkel och denna ska brytas. Idag. Än så länge har han varit uppe hos henne i 45min så vi får väl se hur det går. Hoppas det funkar!!

Så jag tog kvällspromenaden med Pasha istället och trots att det blåste och va iskallt så va det hur gött som hellst! Jag tror han har saknat mej den lille vovven för han skyndade sig att lägga sig i mitt knä när han såg att jag satte mej i soffan. Lille plutten.

Jag har även hunnit med att åka skidor. Det gick sådär. Jag hade på för mycket fäste så det va som klister mot snön. Om jag orkar en tur imorgon så blir det mer glid och ett varv till. Blev inte lika sliten idag i alla fall. Men det blir Bricanyl innan imorgon för det va som att nån hade vaccumpackat mej på vägen hem.


Kommentarer
Postat av: elin

jag vet att du är emot detta, det var jag oxå med första barnet.. MEN.. fem minuters metoden funkar faktiskt! nu med mitt andra barn började jag köra fem minuters metoden och det funkar jätte bra. ibland när hon inte vill sova går jag bara in några gånger, är helt tyst, lägger henne ner i sängen och går ut igen, har behövts max tre gånger, sen sover hon!! det måste ju vara bättre med att hon lär sej lägga sej själv, och kanske skrika i fem min än att skrika i tre timmar? det ÄR jobbigt som förälder att höra på skriket till att börja med, men håll ut!! jag lovar dej att både du/ni och tjejen kommer tycka det är bra i slutändan! (jag vill inte vara nån moralkärring och tala om hur du ska göra, jag ville bara berätta att det funkade för mej bara jag gav det en chans!):)

2011-02-16 @ 13:01:50
Postat av: Emma

Jag har provat 5min metoden lite nu när hon blivit såpass stor. Men efter ett samtal med både läkare och sköterska så kom vi fram till att eftersom vi inte vet om hon mår bra så är det kanske inte den bästa idén.. Hon har haft eksem sen hon va nån månad bara så vi går just nu igenom 14dagar utan mjölk. + att vi gjort pricktest(hund och ägg). Och förutsättningen för att man kan använda 5min metoden är ju att barnet är friskt. Men håller med annars, just nu är det att välja mellan pest eller kolera.

2011-02-16 @ 21:10:16
URL: http://virrevarr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0