Det är dags att koppla av när man inte har tid med det

Japp, då va det fredag och dags för jobbhelg igen. Känns inte särskilt kul idag, men gissar på att det känns bättre imorgon, som det brukar. Denna veckan har gått lika fort som alla veckor sen Isa föddes. Det är verkligen helt sjukt. Det känns som att man stressar igenom hela föräldraledigheten, tyvärr. Men så är det väl, det är något hela tiden. Ja det är ju så, bara en sån sak som att hon ska äta var tredje timme, byta blöjor, sova och att man ska komma ihåg sig själv och hunden och hålla hemmet i någorlunda skick. Ja det ta ju sin lilla tid. Men det är kul och det är kärlek. Och livet har aldrig förut känts så givande. Förut va det bara lördag och söndag och nu är det måndag-söndag. Jag har liksom fått fem dagar till.

Har faktiskt åkt skidor idag, japp. 5,5km åkte jag och det är väldigt bra för att vara jag. Har ju liksom lite svårt för att peppa mej själv och hamnar oftast i "näe, alla andra åker fortare, längre och bättre. Nu orkar jag inte mer, orkar inte mer, orkaaaaar iiiinte" tänket, och slutar innan jag ens har börjat. Men som sagt, idag åkte jag fem varv på "lilla banan" och jag är nöjd. Bricanylen gjorde verkligen skillnad, jag va inte ens särskilt trött efter. Så den får följa med hädanefter.

Ikväll blev det couscousgryta till middag, himla gött. Räkor, grön sparris, couscous, rödlök, avocado, morot och creme fraiche med franska örter blev det i den idag.

Nämen go natt då!=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0