Bekymmer är som små barn, ju mer man pysslar om dem desto bättre trivs de.

Ibland blir man lite rädd för sig själv. Det finns ju så otroligt mycket man vill ha. Som man redan har, fast man vill ha något bättre än det man redan har. Då blir det mycket grejer. Ibland funderar jag på hur mycket saker man har gjort sig av med sen man fyllde 20år... Och det är sjukt mycket. Tänk då en livstid. Inte konstigt att jorden mår illa. Men det är ju så kul med grejer, kläder, inredning, köksgrejer, just nu barnleksaker, ett tag kattsaker,kaningrejer, sen hundgrejer... Alltså man måste ju ha nån häst som har rymt... Men jag gillar saker. Men jag hatar att ha för mycket saker. Så det där går helt enkelt inte ihop... Så jag försöker ha en regel. När jag känner att det börjar bli trångt så kör jag ett lass till röda korset. Det är ju iallfall bra...?

Sitter nu och letar efter ett Labanbord. Såhär ser det ut:

Isa fick stolarna i doppresent och nu på födelsedagen önskar hon sig bordet.
Hade velat ha det i rött för hon har mest röda grejer... Men det fanns tydligen bara i blått, så det får bli ett blått!

Sen behöver jag längdskidor, systemkamera, Victorinoxknivar, Kitchen aid köksmaskin, en ny säng och ett nytt hus... Först kanske jag skulle utbilda mej och börja tjäna pengar.... Hm...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0