Goda vänner är som stjärnor, det är inte alltid man ser dem men man vet vart de är.

Nu sitter man här igen. Söker inspiration... Googlar och googlar och googlar.. Hittar saker jag gillar men inget som känns rätt. Vill ha mer färg än i detta huset, men det får inte bli rörigt. Vill mixa lite ny stil och gammal men det får ju inte bli fuult.
Sålde på loppis i lördags och blev av med endel grejer, det kändes skönt! Jag har skänkt så otroligt mycket möbler, porslin kläder och skor till välgörenhet. Så jag har inte dåligt samvete över att denna gången gick välgörenheten till mej själv. Eller rättare sagt till Isa för det va hon som fick vinterkängor för pengarna.
Jag kan inte förstå hur det blir så mycket grejer. Man tycker ju inte att man handlar så mycket. Men nu har jag sett ett mönster och det är att jag köper massa billiga grejer som jag egentligen inte vill ha och som jag inte tänkt över och skippar att köpa det dyrare som jag verkligen vill ha. Då är det ju iallfall bättre att köpa det man verkligen vill ha för allt det sär skrotet man köper istället blir ju också pengar.
Nu ska jag jobba tre helger i rad. Och två av de helgerna är det Bomässor som jag vill gå på. Det är så tråkigt. Varför kan aldrig sånt va på en vardag? Det måste ju va nästan lika många som jobbar kvällar och helger som personer som jobbar måndag-fredag 7-16?  Jaja, jag har själv tagit en extra helg och jag visste att det skulle dyka upp nåt för det gör det alltid när jag tar extra.
Men jag tjänar iallafall mer och mitt hus blir snyggt utan den där jädrans mässan!=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0