Fånga dagen!

Denna vecka har jag haft semester. Eller Ja, alla dagar utom en. För att komma ikapp lite och göra saker som jag aldrig hinner och umgås med Isa utan den där stressen över jobb och dagis och allt det där. När vi flyttade till det nya huset så hade jag planerat allt så bra. Dagisinskolning och inflyttning samtidigt. Två veckors semester för att hinna greja och komna i ordning. Och vips, mitt i allt, så blir hon sjuk. Hon blir sjuk och jag blir deppad när jag inser vad mycket vi faktiskt har att göra med huset. Och att Isa blir sjuk, när jag tagit mina sista semesterdagat. Och att hon blir sjuk stackarn, mitt i allt. Som tur är så har vi vänner och familj som kom o hjälpte till. TACK för att ni finns! Men denna röran har liksom fortsatt, mycket som går emot oss. "Så är det att renovera säger endel", fast vi har renoverat förut och uppfattade det inte så. Nu har jag iallafall tagit semester igen och hur började den? Jo, med ont i halsen o snuva. Allergi eller förkylning.. somnar gärna stående. Varför känns det alltid som att något måste offras för att man ska få? I det stora hela, ok, jag offrar gärna min näsa. Jag hann endel, men hade gärna hunnit mer, är visserligen sällan nöjd. Jag förstår inte varför man skaffar en nanny, men jag förstår om man drömmer om hushållerska, eller att kunna dela sig i tre. Eller fyra, eller fem. En som leker med Isa, en som leker med Pasha, en som städar ute, en som städar inne och en som jobbar. Det hade varit perfekt, vad kul vi hade haft, två femtedelar av mej, Isa och Pasha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0