Barn är den fattiges rikedom

Idag va det dags för den hysteriska julshoppingen. Näe, inte så jätte hysterisk faktiskt. Så länge man inte tänker "det är så stressigt, det är så jobbigt" så klarar man det mesta utan slitage... =) Mamma och pappa agerade nannys och jag sprang omkring i massa affärer. Kom dit två timmar för tidigt också förresten för att lilla, smarta jag förmodligen hade för bråttom när jag kollade öppettiderna och kollade fel dag. Men det va ju skönt att frysa tårna av sig så att man fick känna ordentligt att man lever. Sen fikade vi en timme, helt i min smak!
I min familj drar vi lott om vem som köper julklappar till vem. Det är ett väldigt bra sätt tycker jag. Vi köper för tusen kronor var så det blir en "riktig" present. Många tycker att man bara "byter pengar med varandra" på jul. Men jag tycker inte det. Jag brukar få saker som jag förmodligen inte hade unnat mej själv. För det är ju inte alltid som man tar tusen spänn och köper sig nåt fint. Det gör iallfall inte jag.
Nej, nu blir det sängen, imorgon ska Isa fira sin första Lucia, och om jag klarar mej från magsjukan i natt också så ska vi ta oss en tur till våra äldsta kvinnor i familjen. Gammelfarmrorna=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0