Det är aldrig för sent att bli den du kunde ha blivit.

Det är tyst... Just nu är det tyst... Men jag vågar inte slappna av för det har inte hänt på veckor att hon somnat utan mej brevid sig...

Kollade precis på "16 and pregnant" på MTV. Jag gråter nåstan varenda gång jag ser det. Så därför borde jag inte kolla. Iallfall så har jag märkt en likhet på föräldrarna till tonåringarna som ska får barn(något komplicerad mening). De är fruktansvärt krävande och vill styra sina barns minsta steg. Kanske vore nåt att lära sig av? Man måste kanske låta sina barn tänka och känna själva ibland? Nu menar jag alltså inte att dom inte ska råda dom ang deras beslut. Men de kanske borde tänka på HUR dom säger saker. Kanske inte "Jag tycker att du ska adoptera bort barnet" eller "säg åt killen som vill gå på date med dej att du är gravid och bara vill va vänner" eller "du är inte den soldat jag trodde att du va"... Alltså, jag hoppas att dom skämms när dom ser programmet. Sen är jag helt med på att det inte är lätt att va förälder, men kanske liiiite smidighet hade varit på sin plats. Det verkar ju trots allt va dom som har föräldrar som styr med hjärngrepp som gärna gör tvärs emot va dom säger... Bara något jag funderade lite på...

Nu ska jag kolla på adventskalendern. Tycker att den verkar riktigt ok i år.

Pöösss o kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0