"Den som är ödmjuk vet inte om det själv"

Jag läser allt möjligt om vikt och utseende på massa bloggar mm. Det handlar ju ofta om hur  alla vet vad som är bäst för andra. Och alla vet sanningens sanning... Nu senast läste jag i en blogg att "cravings" bara va ett påhitt av kvinnor. Kvinnan själv va i en tidig graviditet (då i början, när man kanppt har gått upp nåt och inte tror att man kommer bli så stor............ ).
Jag är likadan. Men min sanning ang. cravings är inte den samma. Jag tror att man blir sugen på sånt som man behöver. Tex så blev jag väldigt sugen på apelsiner under min graviditet. Det visade sig sedan att jag hade väldigt lågt järnvärde och c-vitamin hjälper kroppen att ta upp järnet från andra livsmedel. Jag älskade även morötter och ljuus choklad. Hatade nötkött, friterat och kaffe. Jag tycker att cravings är häftigt. Det visar verkligen vad kroppen är häftig! Lyssnar man ordentligt på signalerna den sänder ut när man är gravid så talar den sitt tydliga språk. Men det är ju min sanning och min kropp.

I vilket fall så blev det 50min på crosstrainern idag + situps och armhävningar... Armhävningarna går sådär för jag har fått nån knöl på handleden som gör förbaskat ont. Men i vilket fall så är jag jätte duktig=). Har ätit en massa godis idag dock... Känner riktigt hur sockret äter upp tänderna på mej. Men, men det är ju lördag. Lite tand-svinn får  man räkna med.....=/


puss o kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0