Om någon inte delar din uppfattning, försök att sätta dig in i hans.

Tjejer är rosa.
Pojkar är blå.
Eller?
Kunde inte låta bli att höra en diskussion idag.
Har man rosa kläder betyder det att det är en flicka.
Har man blå-är man en pojke.
Det har egentligen ingen betydelse.
Jag tror varken att man blir en sämre eller bättre person om
man är en tjej som har blått eller kille som har rosa, eller tvärsom.
Tycker bara att tankesättet är såå gammalmodigt.
Och jag trodde inte att personer i min ålder tänkte så.
Men tydligen är det så..
Min dotter ska bära blått oftare.
(trots att det är en M-färg)
Haha!
Dock gillar jag inte prinsess-grejen.
"Stackars lilla dej, du bara sitter där i tornet,
söt som socker med ditt långa vackra hår.
Och väntar på att den smarta prinsen kommer och räddar dej.
För du är för meningslös för att fatta och göra nåt själv."



Kommentarer
Postat av: JUDITH G.

SVAR: haha, ja, sjukt att man kan vara så trög som dom är!



Hoppas verkligen att du fortsätter titta in :-)

2010-11-13 @ 01:08:15
URL: http://judithg.blogg.se/
Postat av: Monika

Min dotter är mer blå än rosa. Är det bra då? =)

2010-11-14 @ 22:42:27
Postat av: Emma

Monika: Jag vet inte. Att gå emot hur tjejer "ska va" tycker jag är bra. Tjejer ska inget förutom att va sig själva och gillar det dom gillar utan att nån annan bestämmer vad. Samma sak för killar. Sen har jag svårt att tro att en färg gör personligheten. Men ibland är det lite gött att gå emot strömmen.. Du vet "bara döda fiskar simmar med strömmen"... =)

2010-11-14 @ 23:11:50
URL: http://virrevarr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0