Äta bör man, annars dör man(äter gör man, ändå dör man)

Jag tänker inte skriva nåt om att Isa
redan har somnat.
För varje gång jag gör det,
så vaknar hon.

Idag är det Farsdag.
Min pappa var här och åt frukost i morse i allfall.
Efter att han och mamma fick äran att vara barnvakter igår kväll.
Sen åkte dom hem och farsdagsmiddagen åt vi
hemma hos svärfar.
Mina syskon med respektive fick äta middag med min pappa.
Och förhoppningsvis ge honom farsdagspresenten.

Dan firades på sin första farsdag idag.
Eller, han har firats av Kaninen Harry och hunden Pasha förrut.
Men detta är den första "riktiga" farsdag.
Han fick ett kort med lite olika alternativ att välja mellan.
Det va hotellövernattning, biltvätt, frisörbesök,
middag på stan, bio mm...
Jag gissar på att han väljer hotell, i Göteborg.

Igår kväll va vi ju hos Klings.
Himla trevligt!
Dock krånglade min idiotmage som vanligt,
så jag åkte hem vid 22...
Men jag är efter sisådär 18år med krångelmage,
ganska van....=(
Men maten va hur god som helst!
Tyvärr tog vi(DAN) inga kort på varmrätten.
Fick heller inte med kort på den snygga
hallonsåsen till min dessert..
Men det får duga!

Värdparet förbereder=)


Förrätten lagades av Johanna och Fredrik och
bestod av jätteräkor med vitlök, chili, persilja, vitt vin och bröd.
Förbaskat gött!


Varmrätten stod självaste värdparet för och
den bestod av thaikryddade ribs, timjankryddad(?) potatis och coleslaw.
Och det va också hur gott som helst!

Desserten gjorde jag.
Chokladpannacotta och vaniljpannacotta med
passionsfrukt och hallonsås.(Spriten runt tallriken stod Dan för. )

Så mätta blev vi!
Och trevligt va det!
Nu ska jag sova......
Go natt!




Kommentarer
Postat av: simone

Ser verkligen mysigt ut :D

2010-11-16 @ 16:42:23
URL: http://fattybom.se
Postat av: emma

Det va det verkligen:)

2010-11-17 @ 10:39:47
URL: http://virrevarr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0