Ta dig tid att glömma dej själv och vara till för andra- ty det är nyckeln som öppnar himlen..

ELLER?!


Igår va vi alltså på babysim.
Hon dök för första gången och jag va nog mer rädd än henne...
Det känns som att jag skriver om babysim varenda dag,
det måste ju betyda att veckorna går förbannat fort!
Det märks även på min lilla dotter.
Hon gnisslar tänder, säger titta och tack. Kan movsen
till "Imvse vimse spindel". Låtsas gråter och låtsasskrattar.
Går längs med möbler och har stått själv(i nån sekund, men ändå!)=).
Och så har hon blivit väldigt matglad!
Det gillas!

Dessa meningar är inte lätta att hinna skriva ska ni veta.
Har redan lyft bort Isa två gånger för att hon promt ska va i mitt knä
och trycka på alla knappar på tangentbordet.
Så efter att jag äntligen hittat något hon kan leka med(som hon tycker är ok),
då kommer pasha och lägger sig på datorn istället...
Och när jag fått bort honom så är Isa tillbaks.
Hahaha!

Över till Pasha.
Han var ju hos veterinären igår.
Dommen löd:
"Fraktur på sesambenet. Slitageförändring på ländryggen.
Som på sikt leder till att kotorna får en benbrygga mellan sig. sk Spondylos"
Promenader i skogen istället för på asfalt(lätt när man bor i stan).
Summa kardemumma av veterinärkostnader och medicin denna månad:
3600kr.
Så ett råd till alla: Tänk till innan ni skaffar hund.
Ångrar inte en sekund att jag skaffat honom.
Men man bör ha en någorlunda stabil ekonomi innan man skaffar hund.
(jag blir ofta fundersam när jag ser peroner med dålig ekonomi
som har en eller flera hundar, de måste ju skippa vissa viktiga detaljer?)
Det är inte bara valpen och maten som kostar.
Jag har många fler såna här räkningar från honom och han är bara 3år.
Men nu vet vi vart han har ont och jag är "glad" att dom hittade något.
För det är värre när man vet och ser att något är fel, men veterinärerna hittar ingenting.
(som första veterinärbesöket ang detta, förra månaden)


Nä, Isa vill inte att jag ska skriva mer(nåt) idag.
Så tack och hej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0