"Barn är enastående varelser och det är vi som ska försöka efterlikna dem och inte tvärsom"

Om jag får säga det själv, så har jag varit duktig idag.
Det får jag. Jag har varit duktig idag!
Har gjort risotto, majspure´, auberginepure´och
potatis och palsternackspure´.
Bråååå Emma!
Men jag har fortfarande inte kommit ur pyjamasbyxorna(kl.12.30)...
Och matlagningen tog bara en timma=).

Har upptäckt att Isa har sin femte tand på G.
Inte konstigt att stackarn har varit orolig och ledsen.
De senaste nätterna har hon sovit. Mest i sin säng vissa nätter
och mest i våran andra. men huvudaken är att hon sover, är trygg och nöjd.

Ibland kan jag bli irriterad.. Kan bli irriterad
på saker som att man inte får vilja va hos sitt barn längre.
Det ska va så jävla fränt att skaffa barn och bete sig som att det är en docka.
Att man ska leva som man gjorde innan.
Man ska inte ens ha tid att trösta det.
Barnet ska finna sin egen tröst.
Hur?
En människobebis är det sköraste av alla arter.
Utan vuxna, inget liv.
Och jag hatar kommentaren "jag tänker inte sluta leva bara för att jag har skaffat barn".
Vad är det för en jävla inställning?!
Man slutar väl inte leva?!
Man byter väl bara kapitel?
Vänder blad?
Man kan inte leva som man gjorde innan helt och hållet.
Men man kan välja ut vissa saker där barnen kan va med.
Sen kan man ibland göra saker och ha barnvakt.
Men i grund och botten ska man vilja umgås med sitt barn och räkna in det i sitt liv.
Och kom ihåg: MAN MÅSTE INTE SKAFFA BARN!
Jag tror inte bara att ett curlingbarn har svårt att koka makaroner.
De dyker upp som föräldarar. Nu.
I våra generationer.
Och de har svårt för en annan viktigare detalj i livet.
Att låta någon annans behov gå före sina egna.

(Sen vet jag att det är en minoritet.
Och jag vet att det finns värre problem.
Men de här tankarna behövde uuuut.)

Mej själv for president!! =)




Ett blivande Curlingbarn?
Icke.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0