"Sanna ord är alltid vackra, vackra ord är inte alltid sanna."

En sak jag ofta funderar på är varför folk är så förbaskat rädda för att se kritiskt på saker och ting. Håller vi på att amerikaneras? Ska vi bara ha en fin yta, le och låtsas att livet är en dans på rosor? Ska vi bara berätta vad duktiga vi är och vad bra vi har det och hur fint och enkelt allt funkar just hos oss?? Jag kan bli så less på sånt så jag vill kräkas. Nä, jag hissar raka rör och inget smusslande! För konstigt nog så är det alltid de perfekta som i grund och botten har det värst. Det är inget man ska va skadeglad åt. Men frågan är vad tanken är med att hitta på ett fantastiskt (fantasi)liv som man strör över sina vänner som ett stinkande gödsel?? Är det i hopp om att de som mår riktigt illa ska må ännu värre? Ibland kan man faktiskt undra.
Jag är en person som inte tar en spark utan att sparka tillbaks. Jag är en som tänker kritiskt för att jag bara vill ha det bästa. Jag är en sån som inte nöjer mej med nåt lagomt bra. Men jag är även en person som inser att de tuffaste vägarna i livet är dom man måste ta och att det finns inget perfekt.Jag är faktiskt jävligt bra när jag tänker efter.;)




Ska vi kalla det Anna Anka-syndromet?

Kommentarer
Postat av: ♥ ♥ ♥ BAMBI - ska gifta sig i Thailand!!! ♥ ♥ ♥

Haha... vilken rolig kommentar det där med "jag är ingen prinsessa jag är ett kakmonster" :)

2010-10-07 @ 17:48:17
URL: http://bambi.blogg.se/
Postat av: Sandra - I Min Rosa Bubbla

Nemo måste ju ha något allvarligt fel.. Han är en så tragisk människa!! Jag hoppas då att han växer upp någon gång

2010-10-08 @ 10:05:55
URL: http://sandraorrebro.blogg.se/
Postat av: simone

ah vad jag älskar henne. Underbar :d

2010-10-08 @ 11:49:03
URL: http://fattybom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0