"Man har alltid nog med tid, om man använder den rätt"

Ja så är det nog.... Jag använder den ganska fel tror jag. Jag sitter ju här=).
Igår funderade jag lite på övervikt. Ingen ide´ att bli irriterad egentligen, men jag kunde inte låta bli. Jag va en sån där skvallertant som kollade i andras kundvagnar=). Det jag reagerade mest på va en typ 10årig kille som hade ölmage med häng. Ja ni vet en såndär mage som står ut och hänger över kanten på byxorna. Stackars kille. Jag dömmer inte, men jag hade önskat att dom tog vägen förbi tidningarna och köpte kalle Anka istället för vägen förbi godishyllorna och tog en näve med chokladkakor. Alltså igen, fy fy fy förälder! Och sen va det färdigmatlådor till förbannelsen i nästa kundvagn som kördes av en överviktig person, förmodligen sakta men säkert påväg mot fetma. Anledningen till varför jag uppmärksammade detta va för att jag stod och väntade, så tro för guds skull(mest min egen) inte att jag brukar göra så.
Jag hörde nämligen talas om en dotter häromdagen som uttryckte sig ganska exakt såhär; "Nej snälla, måste vi äta pizza idag igen, kan vi inte äta någonting annat". Barnet är överviktig. Man kan ju bara jämföra när man själv va liten och jublade när det vankades pizza. Ja, just för att det inte hände varje dag, inte ens varje helg.
Jag hoppas verkligen att det inte kommer hända i våran familj. Visst om man har lite extra fläsk på kroppen, vem bryr sig egentligen. Men det är illa när man ska bli sjuk av fetma för att man äter för mycket. Gode gud(ja, just gud), gör så att vi får va friska och må bra med bara nån extra bilring, om vi nu måste ha nån=).
Just nu är det omvänt problem i den här familjen iallafall. Nja, inte för föräldrarna direkt. Men Isa gillar inte mat, frukt funkar men mat är ett nödvändigt ont, och enligt henne, inte ens nödvändigt. Men idag då jäklar va det nåt som dög. "Sötnosens Sötpotatisgryta" ur kokboken "Andra mosboken" va det som skulle te´! Och att få greja med maten själv. Det ska va bra säger dom..=/ Jaja, så länge hon äter så står jag ut med att det flyger lite pure´på fönster och väggar... Haha!
Nöjd som få och framförallt fokuserad på nåt annat än att spotta ut mat=)

Sen kan jag även påpeka att jag har gjort fiskpure´ och äppelmos idag. Av egenodlade äpplen, dä ni!
Här är dom, fina va?=)

Sen så måste jag ju ha med min nyfunna kärlek.. eller kärlekar kanske. Här är dom=)


puss o kram!


30min crosstrainer, 60situps, 10 armhävningar och det va skittråkigt..

http://www.youtube.com/watch?v=VxJnk5t6o84

Kommentarer
Postat av: Pernilla o Lykke

Nej nu var de verkligen längesen vi träffat Isa, kan vi inte försöka ses nån dag?

2010-09-01 @ 16:20:05
Postat av: Petra

Di där skora va inte å leka med :) Schnögge :)

2010-09-01 @ 16:38:12
Postat av: Emma

Pernilla: Det måste vi verkligen! Men du ska väl till simhallen på fredag eller? Skulle man ha med sig ongane då förresten?

Petra: Dom är så fine sö ja nästan dör=)

2010-09-01 @ 18:49:21
URL: http://virrevarr.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Helst utan ongar tror jag...

Vet inte om jag ska ta med henne eller inte än!

2010-09-01 @ 19:52:09
Postat av: krelin

det värsta tycker jag är att vi skattebetalare ska betala för såna där "magsäcksminskningsopperationer" till tjocka folk för att dom inte orkar röra på fläsket!

2010-09-02 @ 22:07:49
Postat av: Emma

Är det en person som är sjukskriven mycket och redan kostar en massa pengar och om det gör att personen blir peppad att gå ner. Och att de får lära sig äta rätt, det är för mej helt ok att vi betalar. Men om det är en person som aldrig försökt att gå ner och som samtidigt äter lika mycket som innan efter operationen, så är det helt idiotiskt.

Och jag har svårt att tro att alla som får dessa operationer "inte kan" gå ner i vikt. Och i första hand borde kostrådgivare och personliga tränare göra sitt.

2010-09-02 @ 22:33:13
URL: http://virrevarr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0