"Om du är vidskeplig och tror att en hartass bringar tur, så tänk på hur det gick för haren"

Vad är detta för en dag!?
Oflyt!
Isa har gråtit hela natten för att hon igår kväll fick 0.5liter välling på en timme. Pga dålig komunikation mellan hennes föräldrar. Jävla skit!
Hon fortsatte att gnälla under förmiddagen och fick lunch ganska tidigt. Den gillade hon inte. Idag va inte sötpotatisgrytan heller populär och hon spottade ut den och bet på haklappen istället som jag fick byta till en annan. Till slut fick hon kleta med maten istället, jag vill ju verkligen att hon ska se maten som nåt positivt och inte tvärsom. Men jag måste verkligen lära mej att inte stressa också.
Mitt i lunchen kom det två män som skulle hämta min bil, dom skulle ha den och hade redan betalat den. Så snabbt fick jag skura unge och kök. Inte mej själv, jag börjar bli van att ha spyor eller barnmat på kläderna. I vilket fall så ångrade dom sig, så jag fick gå in på mitt konto och sätta tillbaks pengarna. Och sen åkte dom hem.
Och Isa fortsatte att gråta och jag försökte lägga henne i vagnen, men nej. Hon skulle minsann inte sova. Sen tog jag in henne och tog av henne mössan och en tröja. En person på en viss butik där de säljer barnkläder antydde nämligen, eller rättare sagt sa att Isa hade för lite kläder på sig och att hon gott och väl kan ha fleeceoverall nu för det är så kall luft. Jag som har en dotter som har rätt mycket hull på kroppen är ju van att hon blir jätte varm så jag kände mej väldigt splittrad. Läkarna säger ju att det är farligare med värme än med kyla. Och i sverige dör ju fler barn av just värme, för att vi klär på dom för mycket.I vilket fall när jag tog in henne somnade hon i mitt knä. Det är ju mysigt att ligga i soffan och sova. Men jag har ju den där, som säkert många känner igen, stressen över allt som bör göras och måste göras. Så jag gick o la henne i vagnen på altanen i t-shirt, byxor och en strumpa. Efter 15min va hon vaken... puh, jag hade inte ens hunnit andas. Det hade ringt två gånger och jag hade precis hittat mailen från folk som hört av sig ang bilen(som jag nu såklart måste maila igen och berätta att bilen inte är såld längre, eftersom vi redan tagit bort annonsen).
I allfall, när jag tar upp henne så är hon helt blöt i håret av svett. Stackars liten. Men nu vet jag iallafall att jag ska sluta lyssna på andra och bara lyssna på min egen magkänsla. Igen.
Nu har jag iallafall lagt henne i sängen istället, för där är det varken varmt eller kallt. Och hon sover.
Har även hunnit lägga i en tvättmaskin, rensat i bilen, flyttat lampan och gömt pashas mat ute(han måste ju ha nåt att göra stackarn). Min rygg is killing me btw.. Jag vet att det finns fler måsten och fler saker jag borde göra men det va skönt att sitta här och rensa tankarna. Ut med det bara! och kom inte tillbaks, all dålig energi...
Nämnde jag att klockan bara är 14 och att vi gick upp 10?!

Men en sak är iaf bra. Och det är att jag fick mail från ett företag där jag hade klagat på att en klänning tappade knapparna lätt. Det var alltså Isas klänning och knapparna var stora. Lagom storlek att svälja och lagom att fastna. Obehagligt tyckte jag, man är ju "lite" orolig av sig. Iallafall fick jag svar att de skulle ta in alla klänningarna igen och kolla dom och så fick vi ett presentkort. Det va ju bra att dom tog det på allvar.
Sen så fick jag min klänning igår som jag ska ha på bröllopsfesten på lördag. Den va inte stor kan jag säga. Men jag får väl bara hålla ut, eller hålla in. Förresten så är det  första gången jag och Dan går på fest ihop sen Isa föddes.

haha!

En bild på dagens(årets) bullbak måste ju med:
(Dom är gjorda utan socker i degen, nyttigt va? Det va inte meningen...=))


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0