"Man blir inte klokare bara för att åren går. Men man har chansen"

Åjamejjen! Kollar på "Den perfekta vaginan" på Tv4. Det handlar om tjejer som plastikopererar sig för att få den perfekta vaginan. Ibland undrar man, har vi för många problem eller för få?! För visst finns det många löjliga problem.. De borde få gratis kognitiv beteendeterapi och  skänka pengarna till välgörenhet istället. Jaja.. Och där såg jag operationen och USCH nu spyr jag nästan.

Fin inledning på dagens blogg..

I alla fall... Det har varit helt hysteriskt kring valet. Och jag kan inte undgå att tro att det handlar om missnöje. Mycket missnöje. Och det är synd att vissa löser problemet genom att rösta in ett främlingsfientligt parti. För jag tror iallfall att det är så det ligger till. Och det är synd. Men nu känner jag att jag måste sluta tänka på den där skiten och inse att jag har jobb, barn, sambo, hus och ok ekonomi. Och framförallt är jag frisk och resten av min familj också. Men det är ju faktiskt så att alla inte är så lyckligt lottade. Och dom ska man hjälpa, inte förstöra ännu mer för. Det finns de som lurar till sig bidrag och det är fel. Men såna personer kommer det alltid finnas. Det finns de som tex är sjukskrivna eller arbetslösa i sverige och jobbar i norge, det finns de som jobbar i norge och inte har nån inkomst registrerad i sverige så de behöver varken betala ev underhåll, inkassoavgifter eller böter. Det borde läggas mer resurser på dessa fiifflare istället för att inte låta sjuka få vara sjuka. Men som sagt, nu slutar jag tänka på detta... Energitjuv är vad det är...

Isa har börjat äta bättre.  Hurra! Trodde bara hon gillade burkmaten men idag åt hon även maten som jag har gjort. Vad glad jag blev! Lilla lilla älskade änglamonster. Idag somnade hon kl.20.00 i bilen påväg hem från faster Linda. Och hon sover än(klockan är nu 23.42). Vi har haft det lite kämpigt med sömnen igen. Men jag börjar fundera på om det blir värre när vi sover borta. Hoppas hon sover bra i natt. Den där jäkla nappen åker ju ur hela tiden, vi skulle aldrig ha börjat med den. Men vi va ju tvungna så hon lärde sig hur det gick till att amma.

Till helgen ska jag jobba.. Ska kolla på en jacka då. Har precis sålt två på Tradera för sammanlagt 560kr, så det ska jag köpa en ny jacka för. Undra va jag vill ha, nån varm...
Märks det att jag har tänkt på att jag vill borsta tänderna och lägga mej o sova genom hela texten... Herre... Nu gör jag det!
Go natt!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0