"Glöm dagens bekymmer, imorgon kommer det nya"

Idag gav jag mej in i det idiotiska igen... Det idiotiska att handla på Ica efter klockan 16 på en fredag! Hur dum får man va!!?? Skulle posta några paket och handla mat till kvällen.. Kommer till parkeringen och den är självklart full.. Till slut hittar jag en ganska långt bort och försöker tänka positiva tankar(det funkade inte) och går in. Där står det nr.19 till posten/förbutiken.. Jag tar nr.26(jippiee!) och försöker köra en racershopping... Kommer ca 10m, första stopp-två diskuterar vad dom ska ha för bröd, 1m till-tre tjejer diskuterar vad dom ska äta till middag, en gillar inte bakpotatis(?!) så dom väljer tacos istället och jag får tag i en rödlök(phu!), går en meter till-tjejerna ska ha tomat så jag får vänta på att ta min tomat, till slut får jag tag i den, trevligt! Går några meter till-gratis provsmak till alla snålisar(sorry) och alla måste såklart stå precis där det är som trängst och jag får knö mej igenom folksamlingen(men vem FAN står och äter gratismat på Ica en fredag, förutom min sambo...?!)! Ökar takten och kommer ända till kassan, tack gode gud, ingen kö. Betalar och... Hamnar SJÄLVKLART bakom Arvikast segaste människa, han går så sakta så jag skulle kunna lägga mej på golvet och åla istället.. Väl framme vid förbutiken; nr. 34 SÅKLART! Ny lapp, ska precis springa ut men då går han där IGEN, Arvikas SEGASTE människa... Åh... Grrrr! Till slut, en rejäl omkörning eller omspringning, slänger ut kassen i bilen och springer tillbaks. Postar paketen och åker hem.. Jag förstår verkligen inte hur man frivilligt handlar på en fredag. Förresten så köpte jag två planksteksplankor också och båda böjde sig och den ena sprack. Nämnde jag att dom kostade 289kr? Fy förif-n. Isa har gråtit och gnällt hela dagen, Pasha har försökt få uppmärksamhet och Dan började tidigare idag. Igår va jag sjuk, kom inte ur sängen förrän 16 ungefär. Men idag mår jag bättre och det är tur, för imorgon och på söndag ska jag jobba. Hoppas iallfall att  Isa är gladare imorgon för annars vet jag inte hur jag ska stå ut med att jobba.. Lilla lilla älskade Isa.

Ja det blev iallafall bättre fredagsmat än makaroner och det är vi glada för. 3 av 4 familjemedlemmar somnade innan kl.22=). Ja, jag är ju vaken som vanligt=).

Kvällens måltid:
Toast skagen och Plank"stek" (på torsk) till mej och Dan

Majskrokar till Isa=) (Hon är lite upprörd för att hon inte får alla på en gång)

Pöss o kram!
ps ansträngde mej verkligen för att inte skriva om politik idag=)

Kommentarer
Postat av: Therese

ser att Isa börjar bli alldeles för stor och att jag borde hälsa på snart...

2010-09-24 @ 23:32:15
Postat av: Pernilla

Gud vilken god mat,va du är duktig :) nu blev jag hungrig också!

2010-09-25 @ 20:11:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0