"Bästa sättet att få vara i fred är att ställa sig och diska"

Phu...
Isa somnade inte förän 23.30 igår. Men hör och häpna, hon sov ända til 07.00! Och hon hade säkert sovit längre om inte Pasha den osmidige smällde upp dörren och studsade upp i sängen efter sin morgonprommenad. Men, men.. En hel natt av sömn, helt fantastiskt, otroligt, underbart! Dock hade jag pratat i sömn i natt. Hade vänt mej till Dan och sagt nåt i stil med "Vart är ungen?! Vart är hon?!" Så han hade väl sagt åt mej att jag va knäpp eller nåt, men jag hade fortsatt och böjt mej över kanten och kollat där hon ramlade ner igår och tittat om hon låg där. Till slut hade jag väl lugnat mej och lagt mej igen. Hahaha! Stackars mej! Orolig hela tiden..

Nu har hon sovit i typ två timmar. Det är helt otroligt vad lite mer sömn ger en väldigt mycket mer energi. Jag har hunnit duscha, sorterat hennes mössor och vantar, packat upp och bärt ner väskor, tagit bort urväxta kläder och sommarkläder, bäddat ur sängarna, vikt och tagit upp tvätt, tagit ner tvätt till källaren, plockat ur och i en diskmaskin, tagit fram Isas lunch, ätit lunch, plockat upp alla leksaker och grejer från golvet, torkat av alla bänkar, fläkt coh kaklet i köket och sorterat räkningar och andra papper. Ja jädrarns va effektiv! Och jag har faktiskt hunnit med att borsta håret och klätt på mej nåt annat än mjukisbyxor. Tjihooo! =)
Och nu sitter jag här i soffan, solen lyser på mej, det kan fan inte bli mycket bättre faktiskt=). Ok då, lite choklad hade inte suttit fel... Eller jo, det sätter sig alltid fel, men det hade inte varit fel att äta, eller jo, jätte fel. Men gött! Choklad är jätte gött!

Under eftermiddagen dammsög, skurade och dammade jag hela huset.. Städade badrummet och bäddade rent i sängarna. Och så tog jag på mej mjukisbyxorna igen såklart! Hahaha!=)

Och ikväll tog det bara 4timmar att lägga det lilla charmtrollet. Nja... Nu vaknade hon igen. Men hon är ursäktad för hon är förkyld. Jaja, roligare än så blir det inte.  Vad är väl en bal på slottet?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0