Allt börjar som någons dagdröm

Sitter här och funderar... Först och främst så håller jag på o letar efter hus. Vi funderar nämligen på att bygga... Så jag funderar och drömmer om hur det ska se ut. Vissa saker är redan klara, så som att det ska va ett 1 plans hus och vissa saker i köket(som jag tycker är det absolut viktigaste rummet i huset) och verandan osv... Jag har massa praktiska detaljer klara i mitt huvud helt enkelt. Men inte stilen osv.. "Det är lätt att inreda ett hus, men det är svårt att inreda ett hem", så brukar jag tänka. Man kan kolla på hemsidor, i tidningar, i andras hem, satsa på dyra saker osv och kopiera rakt av. Många gör så. Men jag vill att det ska vara vårt hem, det ska visa vilka vi är. Det ska va hemtrevligt, alltså kännas som ett hem. Jag gillar shabby chic stilen. Den neutrala, stilrena sorten. Har gjort det sen jag flyttade till min egna lilla lägenhet. Men under åren har det liksom blivit tråkigt. Allt känns blekt och lite uttjatat. Det har lite förlorat sin charm. Men samtidigt som jag hittar den där grejen som jag bara tappar andan av att kolla på(lite som min kärlek till skor), så kan jag liksom inte låta bli. Den måste hem till mej. Kan hända att jag har tröttnat pga att vårt lilla hus snabbt blev fullt och mina prylar liksom inte "gör sig" där... Ja, jag vet inte. Men jag saknar färg. Jag har min lilla ide´ i mitt huvud och den är "något" skarpare än nuvarande inredning... Ja vi får se hur tuff jag vågar vara.
Om det nu blir något av detta...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0