Nytt år, nya möjligheter!

2010
Var året då jag fick barn. Då jag de första månaderna inte jobbade en enda helg för första gången sen jag va 16år. Då jag insåg att sätta en annan persons bästa i främsta rummet kan va det enklaste som finns. Då jag insåg att ansvar kan va en panikkänsla som man vill krypa ur ibland. Året då jag för första gången skrek av lycka från botten av mitt hjärta. Året då jag gick insmörjd i spyor och bajs utan att bry mej(haha..). Året då jag vissa dagar glömt att äta och borsta tänderna och inte upptäckt det förrän på kvällen. Då jag blev en "sladdrig sparris"(citat av L.B). Då jag sa vad jag tyckte och blev halvt korsfäst. Då jag va på min första möhippa. Då jag slutade ha salt i maten. Då jag gjorde litervis av matpureér. Då jag tappade hälften av mitt hår. Då jag valde praktisk inredning istället för fin. Då jag arrangerade ett dop för första gången. Då jag blev livrädd för en förkylning. Då jag fick åka nerbajsad(nej JAG bajsade inte på mej) från Karlstad till Arvika. Då hela världen vändes uppochned och jag upptäckte mina starka och svagaste sidor. Då jag använde ca en liter handsprit. Då jag kände mej rik.

Och igår firades nyår. Lugnt och stilla men mycket trevligt. Fina raketer utanför varje fönster. Isa vaknade runt 23 och såg raketerna kl.00. Ögonen va stora och hon sa "titta". Under dagen gick hon sina första steg. En fin dag helt enkelt!
Men nu är jag glad över att december är slut och att det blir lite ordning på dagarna igen. Och lite ångest har jag över att Isa ska fira sin ettårsdag om 30dagar. Men samtidigt ska det bli väldigt kul!

Busen Isa och partyprissen Ludvig firar sin första nyår!



Trerätters fick vi i oss(t.om Daniel von Kräsensork). Skaldjurscheesecake, kalkon med ugnsbakade rotsaker och choklad/vaniljpannacotta. Vi drack rödvin oxå, för syns skull! Dock tror jag allt va kvar i glasen i morse... Men vi försökte iallfall!




Lisa som har tagit korten och jag tyckte att hon tog så många fina så jag lägger in lite fler och hoppas att hon inte slår mej=).




Och Isa fick en Nyårshaklapp från Morsan & jag och den tackar vi än en gång för!


Gott nytt år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0