Delad glädje är dubbel glädje

Idag va vi ute och åkte pulka.. Jag åkte inte så mycket men iallafall mer än de senaste 10åren..
Isa sov men kusin Alexander och faster Linda gungade och hade väldigt roligt(ända tils den gamla blev illamånde=)).(sen att jag blev rädd för den omtalade "köttbullen" behöver vi ju inte ens gå in på..)

Pasha fick inte heller va med men han hade redan haft snöbollskrig.

Jag, Dan o Isa va i Karlstad också. Det snöade som f-n hela vägen och jag va ganska nervös. Men det är jag alltid när Dan kör....!
Kollade på skidor, dom hade bara pjäxor och inga skidor och i Arvika va det tvärsom. Dock blir det väldigt dyrt om man inte köper "paketen". Får gå till Sportringen på lunchen under helgen istället.. Jag vill ju liksom ha skidor medans det är vinter..! Sen åt vi på Max(den enda snabbmatskjedja som är ok enligt mej).. Sen blev det en tur till Hammarö för att köpa barnmöbler och sen hem igen... Isa grät hela vägen hem... Phu...

Jag har en fundering som stör mej. Nej, funderingen stör mej inte, bara grejen som jag funderar på. Man har ju hört att vissa har fått sparken pga att de har skrivit på bla FB om saker som de tycker om sitt jobb. Man kan ju tycka att det ska finnas en viss moral och lojalitet. Jag skulle tex inte skriva de saker som dessa personer har skrivit. MEN, jag undrar vart yttrandefrihetslagen kommer in i bilden... Vad betyder det egentligen? Är det bara nåt som finns för media? Får inte privatpersoner säga vad dom vill och vad dom tycker? Får skvallerpressen hitta på saker hur som helst men vi får inte kritisera saker i vår vardag som finns, som vi ser och känner? Som tex vårt arbete. Nej jag undrar vart gränsen går. Vad får man skriva och vad får man inte. Vad får jag skriva och vad får jag inte.

Isa har förresten fått ärva sin brors Biabädd. Snällt va? Han ville ändå inte ha den...=P
(väldig viktigt mer reflexer i hallen också, det kan ju dyka upp en BIL)

Brorsan sover ju så mycket bättre uppe hos oss=).








Kommentarer
Postat av: FowZie ♥ ~ felicia aulén

5 myror är fortfarande mindre än 4 elefanter (:

2011-01-08 @ 19:16:33
URL: http://feliciaaulen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0