Den som lever med planer för framtiden håller sig ung.

Då va det över igen. För 28:e gången har jag/vi firat min födelsedag. Den är inte förrän imorgon, men idag passade bättre än imorgon och lördagar är ju helt klart bättre än söndagar. Jag fick presentkort på skoaffär, jeans, presentkort på ikea, trisslotter och blommor. Jätte bra!
Och det bästa av allt va att jag hade bestämt mej för att göra nåt lättvindigt. Så det blev skaldjurspaj, ost och skinkpaj och kantarellpaj. En prinsesstårta och en White Lady. Himla bra för det är nog typ första gången som jag inte kände mej så himla stressad utan kunde sitta och prata i lugn och ro. För det är ju faktiskt det man vill hinna göra. Det är ju därför man bjuder hem folk, inte för att stå i köket hela dagen. Så en lyckad dag kan man helt enkelt säga att det va!

I måndags började jag jobba. Bara 50% nu i september och 75% från oktober. Det kändes nästan overkligt. Kändes som att det va igår som jag gick där med min stora mage och väntade på bebisen och att få va mammaledig. Och så är allt "över" och nu ska jag plötsligt va både mamma OCH jobba, hur ska det gå till?? Jag är nästan lite nervös faktiskt.. Hur ska man kunna hålla ihop allt? Och nytt hus också... Det är mycket att tänka på. Men läste en gång att man ska försöka tänka "jag vill..." istället för "jag måste...", så känns allt lättare, och så är det nog. Dessutom så är det vi väntar på kul! Men man är väl medveten om att det även är krävande och det är väl det som gör det hela lite nervöst. Men det blir bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0